Adviseur Crisisbeheersing

HBO
Regio Utrecht
32
Ruimtelijk Domein

Over de opdracht

Voor een gemeente in de provincie Utrecht zijn wij op zoek naar een adviseur crisisbeheersing. Als Adviseur Crisisbeheersing ben je verantwoordelijk voor de gemeentelijke crisisorganisatie. Daarnaast ben je als Accounthouder veiligheidsregio vanuit de gemeente het aanspreekpunt voor de accounthouder van de veiligheidsregio. Je adviseert de burgemeester over diverse veiligheidsvraagstukken.

Werkzaamheden zijn onder andere:
– Je draagt zorg voor de paraatheid van de gemeentelijke crisisorganisatie;
– Maken en bewaken van afspraken, jaarplannen etc. met en over de veiligheidsregio;
– Adviseren over de veiligheidsregio in het kader van de gemeenschappelijke regeling en deze adviezen vertalen in college- en raadsvoorstellen;
– Adviseren burgemeester, management en medewerkers over projecten/vraagstukken waarbij de veiligheidsregio betrokken is;
– Voorbereiden van de vergaderingen van o.a. het Algemeen Bestuur van de veiligheidsregio;
– Adviseren over de ontwikkelingen rondom de ‘brandweerkazernes’;
– Bijspringen bij openbare orde en veiligheidsvraagstukken.

Eisen:
1. Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding, op het gebied van Bestuurskunde, rechten of openbare orde en veiligheid;
2. Aantoonbare werkervaring binnen (sociaal) veiligheidsdomein;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van OOV;

Wensen:
4. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding, op het gebied van Bestuurskunde, rechten of openbare orde en veiligheid;
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein;
6. Aantoonbare werkervaring als adviseur binnen een gemeentelijke instelling;
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur op het gebied van OOV en Crisis beheersing;
8. Aantoonbare werkervaring als Officier van Dienst bevolkingszorg;
9. Beschikbaar per 1 juli 2024 voor 32 uur per week.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties:

  • Verbinder;
  • Teamplayer;
  • Communicatief;
  • Politiek sensitief;
  • Stressbestendig;
  • Samenwerking;
  • Oplossingsgericht;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Adviseur Crisisbeheersing