Beleidsadviseur Onderwijs en Jeugd

HBO
Vianen
36
Sociaal Domein

Over de opdracht

Opdracht
Je werkt intensief samen met de collega’s van het cluster Jeugd en Onderwijs en daarnaast stakeholders om beleid te ontwikkelen en hier uitvoering aan te geven, met als doel de omgeving van het kind te versterken. Het accent ligt op lokaal onderwijsbeleid, jeugdhulp binnen het onderwijs en kinderopvang. Binnen deze opdracht vallen de volgende werkzaamheden, afhankelijk van de snelheid waarmee definitieve opvulling voor de vacature wordt gevonden:
  • Het vormgeven van het lokaal onderwijsbeleid (LEA).
  • Aandachtsfunctionaris Jeughulp in Onderwijs. Hierbij neem je deel aan de kerngroep en ben je voorzitter van de transformatietafel Jeugdhulp in Onderwijs. Daarnaast beantwoord je vragen en volg je ontwikkelingen op dit gebied.
  • Deelnemen aan verschillende onderwijsoverleggen in twee regio’s (Lekstroom en AV). Het gaat om de volgende overleggen Ambtelijk Overleg Onderwijs, Regionaal Beleidsoverleg Onderwijs en de Regionaal Educatie Agenda.
  • De ontwikkeling en implementatie van beleid voor leerplicht en voortijdig schoolverlaten.
  • De ontwikkeling van Kinderopvangbeleid, waaronder het toezicht op de kinderopvang.
  • Accounthouder van het Doorstroompunt/Jongerenloket.
Vereisten:
  •  BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als beleidsadviseur binnen een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare kennis van de beleidsgebieden onderwijs, jeugdhulp en kinderopvang.
Wensen:
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur onderwijs en jeugd
  • Een afgeronde opleiding op hbo niveau
  • Aantoonbare werkervaring binnen een politiek bestuurlijke context (ligt dit duidelijk toe in het cv) 
  • Aantoonbare kennis van de actuele wet en regelgevingen die gelden binnen gemeentes betreffend onderwijs en jeugd (ligt dit duidelijk toe in het cv) 
 
Competenties
  • Bestuurssensitiviteit;
  • Netwerken;
  • Samenwerken;
  • Plannen en organiseren;
  • Omgevingsbewustzijn.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Beleidsadviseur Onderwijs en Jeugd