Beleidsmedewerker Wmo

HBO
Heesch
24
Sociaal Domein

Over de opdracht

We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.
De gemeente zet zich in om mensen die (tijdelijk) minder regie hebben over hun leven te ondersteunen en zo langer thuis te laten wonen. We zetten in op de eigen kracht van onze inwoners en bieden passende ondersteuning aan wanneer nodig.
 
Als beleidsmedewerker Wmo ben jij mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het beleid op het gebied van de Wmo. Hierbij kun je denken aan dagbesteding, beschermd wonen en huishoudelijke hulp. Je werkt samen met de beleidsmedewerker Wmo aan de integrale beleidsvorming en advisering op het gebied van de Wmo, beschermd wonen, maatschappelijke opvang, zorg en veiligheid. Schakelen tussen de verschillende aspecten van de Wmo en over de grenzen van de Wmo heen vind jij geen probleem. Je maakt heldere afspraken over de implementatie en de uitvoering van beleid. Zo zet je bijvoorbeeld je tanden in de verdere implementatie van de Aanpak Voorkomen Escalatie (AVE). Je werkt hiervoor goed samen met jouw collega’s en weet verbindingen te leggen tussen het beleid en de uitvoering in de praktijk. Daarvoor haal je de input op bij alle betrokken partijen. Met jou erbij zetten we die stappen vooruit voor onze inwoners.
Uiteraard draai jij je hand niet om voor zaken als; Het schrijven van nota’s, adviezen en stukken voor de planning- en control-cyclus en het organiseren en bijwonen van de verschillende lokale / regionale overleggen
 
Kandidaatomschrijving
Als ervaren beleidsmedewerker in het sociaal domein, met een sterke voorkeur voor ervaring binnen de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), beschik je over een aanzienlijke affiniteit met de kwaliteit van beleid. Dit is een belangrijke pré in jouw rol. Je bent een echte teamspeler die de samenwerking opzoekt en daarbij goed functioneert binnen een team. Tegelijkertijd ben je zeer goed in staat om zelfstandig te werken. Dit komt doordat je uitstekend in staat bent om je werkzaamheden te plannen, te organiseren en te structureren, wat essentieel is voor een effectieve beleidsmedewerker.
 
Jouw resultaatgerichte instelling stelt je in staat om concreet maatwerk te leveren voor onze inwoners, altijd binnen de kaders en intenties van de geldende wetten. Dit betekent dat je niet alleen op de hoogte bent van de regelgeving, maar deze ook praktisch kunt toepassen in je dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast weet je deze wettelijke kaders te combineren met een daadkrachtige werkwijze. Dit houdt in dat je niet bang bent om initiatief te nemen en beslissingen te maken die het beste zijn voor de inwoners, altijd met een focus op het beoogde resultaat en de kwaliteit van de dienstverlening. Zo draag je bij aan het verbeteren van het beleid en de ondersteuning die wij bieden aan onze gemeenschap.
 
Eisen:
  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat een HBO/WO werk- en denkniveau heeft.
Wensen:
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.In je motivatiebrief zijn we benieuwd naar je motivatie om de opdracht uit te voeren.
  • Uit je CV blijkt dat je ervaring hebt binnen het sociaal domein.
 
 

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Beleidsmedewerker Wmo