Business controller

WO
Groningen
36
Financiën

Over de opdracht

Voor de Omgevingsdienst Groningen zijn wij op zoek naar een business controller (vaste baan). Als business controller ben je dé strategisch adviseur van management, directie en het bestuur. Je ondersteunt en adviseert bij het concreet maken en financieel onderbouwen van de strategische (langetermijn)doelstellingen en de implementatie en realisatie daarvan. Je benadert je rol vanuit een bedrijfskundig perspectief, waarbij je je niet alleen beperkt tot het financiële aspect van de bedrijfsprocessen.

Je werkt samen met verschillende collega's binnen zowel het primaire proces als de bedrijfsvoering en weet met jouw goed ontwikkelde sociale- en adviesvaardigheden die samenwerking effectief te maken.

Je takenpakket is divers:

  • Je vertaalt kennis van belangrijke regionale en nationale ontwikkelingen naar aanbevelingen voor het management.
  • Je vertaalt strategische managementdoelstellingen naar doelen en KPI's voor de organisatie en de teams en draagt met behulp van het volgen, rapporteren en adviseren bij aan het realiseren hiervan.
  • Je brengt de meerwaarde van controlling, bedrijfsvoering, bedrijfsprocessen, wet- en regelgeving en financiële ken- en stuurgetallen naar handelingsperspectief voor het management. 
  • Je brengt vanuit diverse invalshoeken de prestaties van de organisatie in beeld, levert stuurinformatie en geeft adviezen om bedrijfsprocessen doelmatiger, doeltreffender en efficiënter te maken. 
  • Je maakt analyses, berekeningen en toelichtingen ten behoeve van de tussenrapportages, meerjarenbegroting en jaarverantwoording (Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten).
  • Je formuleert businesscases en beoordeelt bestaande (complexe) businesscases en financieringsvraagstukken.
  • Je levert een bijdrage aan de goede uitvoering van interne control, normenkaders en de verantwoording over de rechtmatigheid.
  • Je regisseert het Planning- & Controlproces en de oplevering van de P&C-producten.
  • Je brengt de resultaten van het werk naar de juiste bestuursorganen en weet dit met bestuurlijke sensitiviteit over te brengen op management en bestuurders.

Wat biedt de Omgevingsdienst Groningen?
Je maakt binnen het team Bedrijfsvoering deel uit van het cluster Finance en Control. Onze werksfeer is informeel; we helpen elkaar graag en de lijnen zijn kort. Door flexibele werktijden kun je thuiswerken combineren met samenwerken op kantoor. En natuurlijk denken we ook aan je ontwikkeling. We bieden volop mogelijkheden om je kennis op peil te houden en verder door te ontwikkelen.

  • Het salaris (afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring) is gebaseerd op (indicatief) schaal 12 van de Cao SGO met een bruto maandsalaris tussen de € 5.008,- en € 6.777,-.  De functie zal nog definitief worden beschreven en gewaardeerd.
  • Omgevingsdienst Groningen kent aanloop-en functieschalen.
  • Bovenop je salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris.
  • Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het kopen van vakantiedagen, het aanschaffen van een fiets of het uitruilen van woon-werkkilometers.

Wie ben jij?

Jij bent analytisch sterk, kritisch en hebt overtuigingskracht. Je bent in staat om complexiteit terug te brengen tot de kern. Je ben proactief en veranderingsgericht ingesteld. Daarnaast beschik je over uitstekende adviesvaardigheden. Samen met collega's ga je altijd voor het beste resultaat.

  • Je hebt een afgeronde, relevante opleiding op WO-niveau, bijvoorbeeld in de richting van (register)controlling of bedrijfskunde.
  • Je beschikt over aantoonbare en meerjarige ervaring als (business)controller, bij voorkeur binnen een overheidsorganisatie.
  • Uiteraard heb je kennis van en ervaring met Planning & Control, strategieontwikkeling, risicomanagement en procesoptimalisatie.

Ben je enthousiast?

Stuur dan je sollicitatie! Reageren kan tot en met 10 maart 2024. We zien je sollicitatie graag tegemoet. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 11.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Business controller