Communicatieadviseur Interne Communicatie

HBO
Utrecht
36
Communicatie

Over de opdracht

Voor een provincie in het midden van het land zijn wij op zoek naar een communicatieadviseur interne communicatie. Als adviseur interne communicatie ga je bij de provincie aan de slag met de interne communicatie op concernniveau, als collega in het team van corporate communicatie. Je bent verantwoordelijk voor de communicatie over de belangrijkste ontwikkelingen en actualiteiten binnen de concerndirectie die voor alle collega’s van de organisatie van belang zijn. Je bent de communicatieadviseur van de provinciesecretaris en je werkt nauw samen met de collega’s die de directie ondersteunen. Je adviseert over vragen uit de organisatie en adviseert het management over de wijze waarop zij kan communiceren over besluiten en ontwikkelingen.Je bent de spil in het verbinden van de directie met de collega’s in de organisatie. Je werkt later samen met de andere communicatieadviseur interne communicatie, zodra deze de taken weer gaat oppakken. Je verzorgt de samenwerking met andere communicatieadviseurs die aan interne communicatie binnen de organisatie werken, zoals collega’s bij het domein bedrijfsvoering en collega’s die werken aan het onderwerp organisatieontwikkeling. Je werkt nauw samen met ons webteam waarin het intranet wordt beheerd.

Je werkt ons huidige plan voor interne communicatie verder uit en neemt mogelijk deel aan projecten van corporate communicatie waar de interne communicatie centraal in staat. Een voorbeeld daarvan is het project ‘Communicatieve organisatie’ en de voorbereiding van een aanbesteding voor een nieuw intranet.
In je takenpakket zitten onder meer:

  • Algemeen advies en uitvoering van interne communicatie voor onderwerpen van de concerndirectie;
  • Algemeen advies voor interne communicatie met behulp van onze richtlijnen interne communicatie;
  • Voorbereiding en uitvoering van interne livestreams;
  • Samenstelling van interne nieuwsbrief organisatiebreed, tweewekelijks;
  • Content creatie voor interne communicatie;
  • Deelname aan projecten van corporate communicatie die specifiek over interne communicatie gaan.

Wie ben je?
Je weet mensen aan je te binden en hebt een natuurlijke overtuigingskracht die enthousiasme bij collega’s opwekt. Je bent een samenwerker ‘pur sang’.  Je weet je goed en snel in te werken in grote organisaties en beweegt je van nature op allerhande niveaus en onderwerpen in de organisatie. Je komt met goed onderbouwde adviezen en weet deze om te zetten in zichtbare resultaten.
Je bent een communicatiemens in hart en nieren, je hebt creatieve ideeën en inzicht in de laatste ontwikkelingen op het communicatievlak. Je haalt informatie uit de organisatie naar boven om het interne verhaal van de provincie Utrecht te vertellen, met mooie voorbeelden. Je schrijft gemakkelijk en begrijpelijk, ook over complexe organisatorische ontwikkelingen. Je werkt met plezier aan interviews, video’s, fotografie en je hebt affiniteit met livestreams maken. Je bent hands-on, flexibel en draait waar nodig mee onder hoge druk.

Eisen:
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid als communicatieadviseur;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met interne communicatie bij de overheid.

Wensen:
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
6. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur;
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met corporate communicatie;
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met interne communicatie binnen de overheid.

Competenties

  • Je bent in staat mensen aan je te binden en samen te werken, je laat mensen in hun waarde en bent flexibel;
  • Je kan als geen ander vanuit een probleemanalyse een gedegen strategisch advies opstellen, je hebt ervaring met werken met een strategisch communicatieframe;
  • Je bent omgevingsbewust en hebt een goed ontwikkelde politiek/bestuurlijke antenne;
  • Je weet op een creatieve, innovatieve manier de juiste mensen met elkaar in contact te brengen;
  • Wat je bedenkt, kun je ook (laten) realiseren, zowel in woord als in beeld;
  • Je kunt goed plannen en organiseren;
  • Je volgt de ontwikkelingen van het communicatievak.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Communicatieadviseur Interne Communicatie