Communicatiemedewerker

HBO
Groningen
16
Communicatie

Over de opdracht

Voor een gemeente in de provincie Groningen zijn wij op zoek naar een Communicatiemedewerker.

Opdrachtomschrijving
Om ons werk voor de inwoners van de gemeente nog beter te kunnen doen, werken we met dit programma aan verbetering van onze gemeentelijke organisatie en van onze werkwijze. Dit vraagt ook om inzet vanuit het team Communicatie. Naast de vaste communicatieadviseur die betrokken is bij deze organisatieontwikkeling, zoeken we een ervaren communicatieprofessional die dit omzet in allerlei communicatiemiddelen en -acties en daarnaast ook meedenkt en spart met de vaste communicatieadviseur op het vlak van aanpak en strategie.

Kandidaatomschrijving
Ervaring bij een lokale overheid zoals een gemeente is een vereiste. Ook zoeken we iemand die bekend is met verandercommunicatie en de complexe dynamiek die daarbij komt kijken. Daarin weet je je goed staande te houden en het belang van communicatie uit te leggen.

Communicatie die goed aansluit op de medewerkers van de gemeente én die bijdraagt aan de doelen van het programma is belangrijk. Daarbij ben je proactief. Je denkt mee over wat communicatief goed kan werken, je bent daarin creatief en kunt dit ook zelfstandig oppakken en uitvoeren. Je zorgt voor goede afstemming met het (kleine) programmateam. Ook schrijf je met gemak duidelijke teksten voor diverse doelgroepen, je verplaatst je makkelijk in meerdere stakeholders, je begeleidt externe vormgevers en je houdt overzicht op de communicatie(-acties).

Eisen
– Je hebt een opleiding Communicatie afgerond op minimaal HBO niveau;
– Je hebt een opleiding of cursus gevolgd over omgevingsbewust werken;
– Je hebt ervaring bij een lokale overheid zoals een gemeente;
– Je hebt naast meerjarige ervaring op niveau van medewerker ook al ervaring als adviseur.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Communicatiemedewerker