Concerncontroller

HBO
Winterswijk
32
Financiën

Over de opdracht

De concerncontroller (a.i.) is gepositioneerd in de strategische staf van de algemeen directeur, maar heeft een onafhankelijke rol.
Je bent strategisch adviseur van de algemeen directeur, het directieteam en het college van burgemeester en wethouders. Je bent een sparringpartner voor de wethouder financiën. Jouw adviesrol richt zich daarbij ook op complexe financieel economische en bedrijfskundige vraagstukken binnen de organisatie. Verder:

  • Zorg je samen met het college en het directieteam, voor samenhangende en integrale advisering op het gebied van strategie en bedrijfsvoering. 
  • Ben je een echte senior adviseur en verbinder. Je staat hierom bekend en je beweegt je gemakkelijk in de organisatie. Je bent in hoge mate politiek-, bestuurlijk- en organisatiesensitief en je weet de verbinding te maken met de bestuurders. Je hebt begrip voor vragen vanuit het bestuur en de politiek en weet deze te vertalen naar het management en de organisatie. Je neemt hen daarin mee en vervult hiermee een spilfunctie. 
  • Weet je mensen/collega’s te inspireren en te raken. Je kan stevig zijn en doorpakken wanneer dat moet, tegelijkertijd heb je altijd oog voor de mens en voor het proces. Je bent een goede netwerker en krijgt energie van succesvolle samenwerkingen opzetten. Je kunt snel en scherp analyseren, zowel op de inhoud als op mens en proces. Vanuit deze scherpe analyses weet je vervolgens ook oplossingsgericht te werken. 
  • Geef je richting aan en onafhankelijk advies over de producten in het kader van de P&C-cyclus. Je hebt een duidelijke visie op hoe de P&C cyclus de raad, het college én de organisatie kan ondersteunen in het uitvoeren van haar taken.
  • Ben je operationeel leidinggevende van de controllers, neem je het voortouw in het overleg met hen en ben je een belangrijk aanspreekpunt voor hen. Samen met de controllers, zorg je ervoor dat de financiële- en controlfunctie binnen de organisatie optimaal is ingevuld en gepositioneerd blijft.
  • Lever je een bijdrage aan de P&C-documenten, door de junior beleidsadviseur Financiën te begeleiden bij het opstellen van onderdelen van de documenten (bijv. financiële hoofdstukken) en in haar rol als regiehouder.
  • Ben je actief betrokken bij onderwerpen als informatiemanagement en juridisch control. In dat kader voer je regelmatig overleg met de FG/CISO en de medewerkers van juridisch control & advies.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Een relevante, afgeronde hbo+ of universitaire opleiding. Bij voorkeur met stevige bedrijfseconomische -kundige componenten in achtergrond en opleiding.
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie binnen een overheidsorganisatie.
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring als eindverantwoordelijke (eventueel in een controllersfunctie) binnen een overheidsorganisatie.
  • Uitgebreide kennis van gemeentefinanciën en bedrijfsvoering, relevante wet- en regelgeving en de P&C-processen binnen de publieke sector, bij voorkeur binnen de lokale overheid.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 3 mei 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Concerncontroller