Datasteward stedelijk programmeren

HBO
Regio Utrecht
32
ICT

Over de opdracht

Voor een organisatie in de regio Utrecht wij op zoek naar een Datasteward stedelijk programmeren.

Opdrachtomschrijving:

Stedelijk programmeren is het proces van strategisch plannen, coördineren en implementeren van verschillende stedelijke ontwikkelingen en projecten om een coherente en duurzame stedelijke omgeving te creëren. Dit omvat het integreren van woningbouw, infrastructuur, mobiliteit, groene ruimtes, en voorzieningen zoals scholen, ziekenhuizen en winkels in een alomvattend plan dat de groei en ontwikkeling van een stad of gemeente stuurt. Het doel is om een evenwichtige, functionele en aantrekkelijke stedelijke omgeving te ontwikkelen die voldoet aan de behoeften van huidige en toekomstige bewoners.

In deze context is de datasteward verantwoordelijk voor de kwaliteit en het gebruik van data die cruciaal is voor het plannen en uitvoeren van stedelijke ontwikkelingsprojecten. Dit omvat opdrachten zoals zoeklocaties voor o.a. nieuwe woningen, parametrisch ontwerp en de voorzieningenscan. Deze rol is essentieel voor het waarborgen van datagedreven besluitvorming en het optimaliseren van de effectiviteit en efficiëntie van stedelijke programma's.

Kandidaatomschrijving:

Jij verzamelt en beheert data welke is gerelateerd aan stedelijk programmeren, inclusief geografische data, demografische gegevens, voorzieningen kaders voor woningbouw en andere stedelijke functies. De data heeft een hoge kwaliteit (en jij ziet hierop toe) want onze beslissingen worden hier deels op gebaseerd.

Uitvoeren van data-analyses ter ondersteuning van onze strategie rond o.a. ruimtelijke projecten en stedelijk programmeren. Je rapporteert hierover, bijvoorbeeld met een data-dashboard of een digital twin.

Levering van datagedreven inzichten ter ondersteuning van beleidsontwikkeling en strategische besluitvorming binnen de afdeling Stad en Ontwikkeling. En het adviseren van beleidsmakers en stadsplanners op basis van data-analyse en trends.

Je draagt actief bij aan de identificatie van zoeklocaties voor o.a. diverse bijzondere stedelijke functies, variërend van begraafplaats, AZC, Zwembad, sportvelden of transformator stations door het analyseren van ruimtelijke en demografische data. Je ondersteund het proces van parametrisch ontwerp door het leveren en analyseren van relevante data. Je voert voorzieningenscans uit om de beschikbaarheid en behoefte aan voorzieningen in de buurt van geplande woningbouwprojecten te beoordelen.

Je hebt nauwe samenwerking met projectteams, beleidsmakers, stadsplanners en andere belanghebbenden binnen en buiten de beleidsafdeling Stad en Ontwikkeling om hun databehoeften te begrijpen en te ondersteunen. Daarbij fungeer je als uitvoerend aanspreekpunt voor vragen en verzoeken met betrekking tot data en analyses.

Je identificeert en implementeert mogelijkheden voor de verbetering van data-infrastructuur, -processen en -tools binnen de afdeling. Je blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en best practices op het gebied van datamanagement en stedelijk programmeren.

Eisen:

  • De kandidaat kan overtuigend bewijs aanleveren dat hij/zij een business functie in het ruimtelijk domein heeft gehad. Referentie vereist.
  • De kandidaat kan overtuigend bewijs aanleveren dat hij/zij een datamanagement functie heeft gehad. En daarbij specifiek gericht op GEO-informatiemanagement. Referentie vereist.

Wensen:

  • Het vakgebied van datamanagement is nog volop in ontwikkeling. Geef een toelichting in maximaal 200 woorden welke vaardigheden u bezit om data gedreven sturing op de kaart te zetten.
  • De kandidaat werkt samen in een team met strategen. Dit vraagt zowel een abstract denkvermogen als een praktische vertaling van beleid naar uitvoering. Geen een toelichting in maximaal 200 woorden hoe u deze vertaling maakt.
  • De kandidaat beheerst de relevante ICT-tools welke in het ruimtelijke domein worden gebruikt. GIS-systemen, SQL, digital twins en Python hebben weinig geheimen voor u. Geef een toelichting van maximaal 200 woorden welke relevante ICT-tools u beheerst en waar en hoe u deze heeft toegepast.

 

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Datasteward stedelijk programmeren