Domeinmanager Ruimte

HBO
Regio Hoorn
36
Ruimtelijk Domein

Over de opdracht

Voor een opdracht in de regio van Hoorn zijn we op zoek naar een Domeinmanager.

Kun jij strategische doelen vertalen in haalbare opdrachten? Ben je goed in het versterken van de integrale samenwerking? Ben je een verbinder die medewerkers optimaal weet in te zetten? Dan zoeken wij jou! 

Wat houdt deze functie in?
Binnen onze organisatie zijn er drie domeinen: Samenleving, Bedrijfsvoering en Ruimte. Als domeinmanager Ruimte heb je de algehele verantwoordelijkheid voor 7 afdelingen. Je stuurt het domein integraal aan en ziet toe op hoogwaardige bestuurlijke advisering en efficiënte dienstverlening. Je verantwoordelijkheden omvatten onder andere het volgende:

Je fungeert als gesprekspartner voor bestuurders en directie en bent verantwoordelijk voor het realiseren van domeindoelstellingen en –resultaten.

Je vertaalt de strategische visie op het domein Ruimte naar richtinggevende opdrachten voor afdelingshoofden en medewerkers. 

Je levert input voor lange termijn organisatievisie van de organisatie en stuurt actief aan op de gewenste veranderingen in werkwijze en cultuur.

Je verbindt de domein overstijgende programma’s en projecten met relevante thema’s binnen het domein en bevordert actief de integrale benadering.

Je bevordert een cultuur waarin medewerkers zich ontwikkelen, vitaal zijn en toegevoegde waarde leveren aan de collectieve prestaties van hun team of afdeling.

Je hebt aandacht voor de mens en levert een actieve bijdrage aan een open cultuur waarin medewerkers zich veilig kunnen voelen en elkaar aanspreken. 

Je hebt een coachende leidinggevende stijl waarbij je kunt vertrouwen en kunt voortbouwen op de aanwezige kennis binnen de teams.

Waar kom je terecht? 
Een domeinmanager valt hiërarchisch onder de directie en rapporteert inhoudelijk aan een directielid (afhankelijk van de portefeuilleverdeling). Als domeinmanager Ruimte geef je leiding aan de afdelingen: Realisatie & uitvoering, Beheer en GEO-informatie, Ruimtelijke ordening, Ruimtelijk Beleid, Openbare orde & veiligheid, Vastgoed, haven & accommodatiebeheer en Vergunningen, toezicht & handhaving. Je bent een integraal onderdeel van het managementteam van het domein Ruimte en maakt ook deel uit van het bredere managementteam van de organisatie.

Eisen & Wensen:
Wat vragen we van jou?
 

  • HBO+/WO werk- en denkniveau.
  • Flexibel en veerkrachtig in een omgeving met drie colleges en het bestuur van de organisatie.
  • Een strategisch denker die in staat is richting te geven vanuit een heldere visie. 
  • Meerdere jaren ervaring in een complexe managementfunctie met integrale verantwoordelijkheid.
  • Begrip voor de behoeften van individuele medewerkers en teams en het vermogen om leiderschapsstijl daarop aan te passen.
  • Aantoonbare affiniteit met de thema’s binnen het domein ruimte is een pré
  • Kennis van en ervaring in het politiek/bestuurlijke krachtenveld.
  • Sterke vaardigheden in cijfermatige en bedrijfskundige analyses.

 

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Domeinmanager Ruimte