HR medewerker AFAS Noord-Brabant

Vlijmen omgeving
36
HRM

Over de opdracht

Zo omvangrijk als je takenpakket is, zo afwisselend zijn onze werkdagen. Het ene moment heb je een teamoverleg over de lopende zaken, het andere moment begeleid je een arbeidsvoorwaardengesprek. En waar je je vandaag buigt over een complexe verlofaanvraag zit je morgen aan tafel om een Europese aanbesteding voor personeel te bespreken met een manager. Extra interessant: je pakt ook een specifiek aandachtsgebied op waarin jij voor de sector Stadsbeheer dé kenner bent. Welk gebied dat is, bepalen we samen met jou. 

Je werkt op de afdeling Personeelsmanagement van de sector Stadsbeheer. Wij adviseren en ondersteunen leidinggevenden en medewerkers van de 12 afdelingen van deze sector bij de uitvoering van hun personele en organisatorische taken. In een ontspannen sfeer werk je samen met een personeelsmanager, een adviseur personeel en organisatie, en vier collega-HR-medewerkers. We sparren graag over complexere vraagstukken. En naast hard werken maken we ruimte voor ontspanning. 

– Je verwerkt mutaties voor de in-, door- en uitstroom van medewerkers in ons personeelsadministratiesysteem AFAS. 
– Je bereidt het hele werving-en-selectieproces voor en leidt dit in goede banen. Zo zorg je voor het uitnodigen van de kandidaten, het plannen van de gesprekken in en het verzorgen van contractvoorstellen. 
– Je geeft advies en voorlichting aan leidinggevenden over (secundaire) arbeidsvoorwaarden. 
– Je beheert de formatie en bezetting van vast en tijdelijk personeel. Worden de juiste functies uitgezet? Kloppen de aangeboden uren? Welke vacatures verwachten we op de korte én lange termijn? Jij hebt het allemaal goed in beeld. 
– Je zorgt voor optimale afstemming over het P&O-beleid met de afdelingen Personeelsmanagement van de andere sectoren binnen onze gemeente. Hierbij haak je ook collega’s van de afdeling Financiën en Informatievoorziening en de afdeling Personele Zaken Concern aan. 

Wie ben jij  als collega:
– Je gaat van nature nauwkeurig om met gevoelige personeelsgegevens, contracten en salarissen. Je weet dat een klein foutje grote gevolgen kan hebben.  Je staat stevig in je schoenen, steekt graag de handen uit de mouwen en werkt goed samen met professionals binnen en buiten je team. 
– De ruimte die je krijgt om je verder te ontwikkelen, pak je met beide handen aan.  
– Je vind snel je draai in een hecht team waar het werktempo hoog ligt en we elkaar helpen daar waar nodig is. 

Vereisten:
– Minimaal MBO4 diploma in de richting van personeelsmanagement
– Aantoonbare ervaring met het HRM Systeem AFAS

Wensen:
– De motivatiebrief dient een goed beeld te geven over jou en welke toegevoegde waarde je meebrengt. Tijdens het interview zal hier dieper op worden ingegaan.
– Ervaring met werken bij een gemeente | Ervaring met het verwerken van personeelsadministratie | Ervaring in een soortgelijke functie
– Integriteit | Zorgvuldigheid/accuratesse | Samenwerken (multidisciplinair) | Schriftelijke en Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid | Plannen en organiseren | Zelfstandigheid

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

HR medewerker AFAS Noord-Brabant