Interim Afdelingshoofd Mens & Organisatie

WO
regio Amstelveen
36
Sociaal Domein

Over de opdracht

Vanwege tijdelijke afwezigheid van het afdelingshoofd Mens & Organisatie is er behoefte aan interim afdelingshoofd ter vervanging.
Beschrijving behoefte Waternet is volop in beweging. De komende periode staat in het teken van transitie naar een volgende fase, waarbij Stichting Waternet zal worden gesplitst in twee aparte entiteiten.
De directie Dienstverlening zoekt voor een periode van 6 maanden met optie tot verlenging een
Afdelingshoofd Mens & Organisatie met executiekracht.
Iemand die in staat is in opdracht van de directie een robuuste HR-afdeling neer te zetten, passend bij de veranderende organisatie.
Verder is het Afdelingshoofd M&O een verbinder richting de diverse afdelingen waar Mens & Organisatie support aan levert. Je bent een stevige gesprekspartner voor het management en je houdt daarbij de
doelstellingen van de organisatie scherp in het vizier. Je zorgt voor aantoonbare resultaten door jouw pragmatische instelling, gedrevenheid en uitstekende communicatieve vaardigheden.
Het Afdelingshoofd M&O maakt deel uit van het MT Dienstverlening en stuurt het MT Mens & Organisatie aan. Daarnaast is het Afdelingshoofd M&O gesprekspartner van de ondernemingsraad.
Je rapporteert aan de directeur Dienstverlening.
Het Afdelingshoofd M&O is in staat de lijn mee te nemen in de veranderingen op een verbindend wijze en gaat het lastige gesprek niet uit de weg. De focus gedurende de opdracht ligt met name op het verder brengen van de ingezette verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening binnen Mens en Organisatie.
 
Beschrijving afdeling/team
De afdeling Mens & Organisatie is een HR-afdeling met circa 50 medewerkers. De afdeling richt zich op het hele HR-spectrum: van het geven van advies aan lijnmanagement, recruitment, leren & ontwikkelen, tot de betaling van de salarissen.
 
Eisen:
  • Aantoonbaar WO werk- en denkniveau.
  • Aantoonbare werkervaring in de verschillende arena’s op bestuurlijk en organisatorisch niveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring als gesprekpartner van ondernemingsraad en vakbonden
  • Minimaal 8 jaar kennis en ervaring met People- en change management
  • Minimaal 5 jaar ervaring als manager HR in een complexe en veranderende omgeving
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Wensen:

  • Kennis van en ervaring met werken in complexe matrix organisaties in transitie 
  • Ervaring met samenwerking op dienstverlening binnen een diversiteit aan afdelingen
  • Ervaring met projectmatig werken
  • WO opleiding in de richting van HR, Bestuurskunde of Organisatiekunde afgerond

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Interim Afdelingshoofd Mens & Organisatie