Manager domein bedrijfsvoering

HBO
regio Breda
32
Management

Over de opdracht

Over ons
Wij zijn de medewerkers van de gemeente met plezier, hart voor de dorpen en hart voor elkaar staan wij dagelijks klaar voor onze inwoners. We zijn alert en gefocust op wat er in onze dorpen speelt en gaan daar actief mee aan de slag. We hebben aandacht voor elkaar en houden elkaar scherp. We vieren successen en zetten er gezamenlijk onze schouders onder als er noodzaak is voor verbetering. Ons streven naar continue verbetering geldt ook voor ieder van ons individueel, in de overtuiging dat een sterke organisatie is opgebouwd uit gemotiveerde mensen met de drang om te blijven groeien. Als medewerker, maar ook als persoon, maak je deel uit van ons team. Iedere dag weer werken wij samen aan ons doel om de beloften die we doen, te realiseren.
 
Functiebeschrijving
Opdracht: vervanging domeinmanager bedrijfsvoering 28-32 uur
 
In deze veelzijdige functie ben jij dé sparringpartner van ons MT en eindverantwoordelijk voor het domein bedrijfsvoering. Je rapporteert rechtstreeks aan de gemeentesecretaris.
 
Wat ga je doen?
Samen met je collega managers  (van Samenleving en het domein Fysiek Leefomgeving) en de gemeentesecretaris ben je verantwoordelijk voor de integrale aansturing van de organisatie.
 
De gemeente heeft roerige tijden gehad met wisselingen in de organisatie, de herindeling Haaren en een structuurverandering. Inmiddels zijn we weer aan het opbouwen in de organisatie en dit willen we de komende tijd graag doorzetten. In de rol van domeinmanager Bedrijfsvoering zit je in het MT met de gemeentesecretaris, je collega domeinmanagers en de concern controller en zorg je voor een duidelijke koers van de organisatie, draagvlak en zet je samen met het MT in op een aantal verbeterpunten voor komend jaar. Dienstverlening en business partnership zijn een aantal van de belangrijkste speerpunten voor de komende tijd.
 
Je stuurt vier teamleiders aan die ieder verantwoordelijk zijn voor een deel van het domein, met hen vorm je samen het MT Bedrijfsvoering. Schakelen tussen strategisch en tactisch niveau is jouw tweede natuur. De visie van de organisatie vertaal je naar het domein waar jij eindverantwoordelijk voor bent. Samen met je teamleiders bepaal je de doelen voor het domein en de manier waarop jullie dit gaan realiseren.
 
Met jouw goed ontwikkelde politieke antenne zorg je ervoor dat de portefeuillehouders doeltreffend ondersteund worden. Bij politiek gevoelige en strategische projecten ben jij gesprekspartner van het college en adviseer je portefeuillehouders in scenario’s. Je beweegt je dus constant in de strategische driehoek; interne organisatie, bestuur en de omgeving Oisterwijk.
 
Continuïteit, stabiliteit, aanwezigheid en duidelijkheid zijn in deze fase het belangrijkste. Op basis daarvan kunnen we aan het werk met de verschillende verbeterpunten in de organisatie.
 
Je beschikt over:
•        HBO of academisch werk- en denkniveau en een relevante opleidingsachtergrond om deze functie te kunnen uitvoeren
•        Aantoonbare ervaring met leidinggeven, jij brengt rust binnen een team en hebt hierbij oog voor verschillende belangen
•        aantoonbare ervaring en affiniteit als leidinggevende met vraagstukken in de bedrijfsvoering van gemeenten
 
Periode: ingangsdatum zo snel als mogelijk tot 1 november 2024
 
Eisen:
  • Kandidaat beschikt over een VOG. Deze moet worden geüpload in het systeem
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat heeft recente werkervaring bij een gemeente in een vergelijkbare functie.
  • Kandidaat is goed thuis in de thema’s van het domein bedrijfsvoering.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Manager domein bedrijfsvoering