Projectleider Aandachtsbedrijven

HBO
Arnhem
36
Ruimtelijk Domein

Over de opdracht

Voor een omgevingsdienst in Gelderland zijn wij op zoek naar een projectleider aandachtsgebieden.
 

Jij werkt binnen het programma aandachtsbedrijven, als projectleider voor grote industriële bedrijven. Bedrijven die te maken hebben met vergunningsverleningtoezicht en handhaving. Deze bedrijven zijn complex door hun omvang en hebben daarmee een nadrukkelijke impact op de leefomgeving. Daarbij speelt de Omgevingswet als kader een leidende rol. In deze context breng jij als projectleider zowel technisch, bestuurlijk als qua omgevingscommunicatie, orde. Je hebt als projectleider de verantwoordelijkheid om samen met de betrokken professionals (en klanten) een integraal, uitvoerbaar en gedragen resultaat neer te zetten. Hierbij spelen inhoudelijke, politieke, maatschappelijke en financiële aspecten een belangrijke rol.

Jouw opdracht is deze aandachtsbedrijven terug naar regulier toezicht te begeleiden. Omdat jij kunt prioriteren, aanspreken, knopen kunt hakken en bestuurlijke sensitiviteit meeweegt. Daarom zetten wij jou hierop in.

Je hebt:

  • bijvoorbeeld een hbo opleiding richting Bestuurskunde, Bedrijfskunde, Ruimtelijke ordening of Milieu;
  • vijf jaar werkervaring in projectleiding, -begeleiding en/of –coördinatie in het VTH werkveld;
  • affiniteit met het werken binnen de dynamiek van fysieke leefomgeving en milieu en het afwegen van verschillende belangen;
  • maatschappelijke en bestuurlijke antennes en aantoonbare ervaring binnen een bestuursorgaan en het adviseren van bestuurders;
  • teamspeler, iemand die nadrukkelijk bijdraagt aan de ontwikkeling van het (project)team en de verbinding naar de organisatie.

Verantwoordelijkheden

  • Je bent aanspreekpunt voor provinciale opdrachtgevers, ketenpartners, andere Gelderse omgevingsdiensten, bedrijven en omwonenden.
  • Je beoordeelt en adviseert over de knelpunten, mogelijkheden en risico’s, consequenties en haalbaarheid; formuleert alternatieven of varianten voor bijstelling van projecten.
  • Pak regie en leidt het team. Breng structuur, orde en netheid aan. Doe dit samen met vergunningsverleners, juristen, handhavers, toezichthouders en eventueel experts die worden ingevlogen.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Projectleider Aandachtsbedrijven