Projectleider bedrijven & maatschappelijk vastgoed

HBO
Regio Utrecht
24
Ruimtelijk Domein

Over de opdracht

Voor een opdracht in de regio Utrecht zijn we op zoek naar een Projectleider bedrijven & maatschappelijk vastgoed.
 

Programma Energietransitie
We willen zo spoedig mogelijk en uiterlijk in 2050 CO2-neutraal zijn. Dat betekent dat de energievoorziening ver vóór 2050 al CO2-neutraal dient te zijn. Vanuit het programma Energietransitie leveren we hier met dertig enthousiaste en deskundige collega’s een bijdrage aan. We richten ons op het stimuleren van energiebesparing, het mogelijk maken van duurzame opwek van energie en een toekomstbestendige energie-infrastructuur. De aard van de opgave vraagt om een innovatieve en inclusieve aanpak.

Cluster Bedrijven & Maatschappelijk Vastgoed
Binnen deze cluster wordt gewerkt aan het verduurzamen van bedrijven en maatschappelijk vastgoed. Dit doen we bijvoorbeeld via de uitvoering van meerjarige programma’s met ondersteuning van rijkssubsidies en met vastomlijnde tijdlijnen, doelstellingen en voorwaarden. Voorbeelden hiervan zijn het Ontzorgingsprogramma Maatschappelijk Vastgoed (OMV), het Ontzorgingsprogramma MKB (O-MKB) en het Programma Verduurzaming Bedrijventerreinen (PVB). Wij werken vanuit een regionale aanpak. We doen dit ook via het stimuleren van het toezichthouden en het handhaven van de energiebesparingsplicht. Voor de uitvoering van onze activiteiten is samenwerken met onze stakeholders cruciaal voor het succes. Denk aan de uitvoeringsdiensten ODRU en RUD, de gemeenten, de doelgroepen bedrijven en maatschappelijk vastgoed zelf, maar ook collega’s binnen de provincie, RVO NL, Ministeries en externe partijen zoals ondernemersverenigingen, PVB NL en VNO-NCW.

Opdracht
Voor de cluster Bedrijven & Maatschappelijk Vastgoed zijn we op zoek naar een projectleider die flexibel inzetbaar is op meerdere programma’s tegelijk. In ieder geval betreft het:

A. inrichten en implementeren O-MKB en PVB programma’s inclusief inhuur aanjagers en duurzaamheidsadviseurs, selectie en inkoop energiescans, meerjarig stakeholdermanagement, communicatie en monitoring en rapportage;
B. ontwikkelen van een aanpak voor de opschaling van het toezicht en de handhaving op de energiebesparingsplicht in samenwerking met de genoemde stakeholders (primair de omgevingsdiensten en de gemeenten).

Eisen:
1. Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider / projectmanager / Procesmanager;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van energietransitie;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met publiek en privaat stakeholdermanagement ;
5. Aantoonbare werkervaring met programma’s gericht op inrichting, optimalisatie en implementatie van processen met interne en externe stakeholders;
6. Aantoonbare werkervaring met het verduurzamen van bedrijven en/of maatschappelijk vastgoed;
 

Wensen:
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van energietransitie binnen een overheidsinstelling.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Projectleider bedrijven & maatschappelijk vastgoed