Projectleider ERP optimalisatie

HBO
Amsterdam
36
Financiën

Over de opdracht

Als Projectleider Purchase to Pay Optimalisatie speel je een cruciale rol in ons inkoop transitieprogramma. Dit programma heeft als doel de rechtmatigheid en doelmatigheid van onze inkoopfunctie te verhogen. Je werkt nauw samen met de programmamanager inkoop en vertaalt wensen en eisen naar praktische, geautomatiseerde oplossingen binnen ons ERP-systeem. Dit gedeelte ziet toe op alle handelingen van het plaatsen van bestellingen tot het ontvangen en betalen van een factuur en laat zich omschrijven als het operationele inkoop proces.

In de huidige situatie wordt nog veel handmatig gedaan waaronder controles en het koppelen van de juiste contracten aan bestellingen. De wens is beter gebruik van de (raam)overeenkomsten), beter contractbeheer op deze overeenkomsten en uiteindelijk het zorgen voor een hoog matchingspercentage op de facturen. Daarnaast willen we de juiste rapportages en stuurmiddelen beschikbaar maken voor de verschillende bedrijfsonderdelen zodat zijn hun inkoop gedrag kunnen optimaliseren. Grip op kosten en een beheersbaar inkoopproces zijn kernbegrippen in dit traject. Wat ga je doen? Je bent verantwoordelijk voor het deelproject Purchase to Pay Optimalisatie binnen het inkoop transitieprogramma. • Vertalen van wensen en eisen van stakeholders naar praktische, geautomatiseerde oplossingen • Implementeren en aanpassen van het ERP-pakket om de efficiëntie van de inkoopprocessen te verbeteren • Analyseren en optimaliseren van end-to-end processen binnen de inkoopfunctie. Hiervoor zijn enkele beschrijvingen en analyses al beschikbaar • Rapporteren aan de programmamanager inkoop over de voortgang van het project en belangrijke mijlpalen • Samenwerken met diverse teams binnen Waternet binnen de directie Finance & Control als ook ICT om de projectdoelen te realiseren.

Eisen

  • In het bezit van minimaal een HBO diploma.
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het aansturen van mensen in projectteams.
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met implementatie of aanpassing van ERP systemen/ operationeel inkoopproces.
  • Ervaring met projectmanagement in een veranderende omgeving.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen

  • In bezit van Nevi 2 (of gelijkwaardig).
  • Kennis van All Solutions.
  • Kennis en ervaring van/met LEAN processen.
  • Ervaring met het opstellen van procesomschrijvingen/ flow diagrammen.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 24 juni 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Projectleider ERP optimalisatie