Projectleider / Jurist Grondtransactie

HBO
Bilthoven
16
Juridische Zaken

Over de opdracht

Voor een gemeente in de provincie Utrecht zoeken wij een Projectleider / Jurist Grondtransactie.

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. 
Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Opdracht
Als ervaren Projectleider/Jurist Grondtransactie speel je een belangrijke rol in de verkoop van gronden in relatie tot de aankoop van gronden onder de sportvelden. Je onderzoekt bestaande afspraken en contracten en reageert hier adequaat op. Daarnaast ga je in gesprek met partijen die betrokken zijn bij het behoud van het groene karakter, om effectieve methoden te vinden voor waarborging. Ook pak je situaties van oneigenlijk grondgebruik aan binnen dit project en pas je in het gehele project de Didam-regel toe. Het doel is het ontwikkelen van een strategische routekaart, waarin alle aspecten van grondtransacties, juridische kwesties en natuurbehoud worden meegenomen, met als resultaat de succesvolle aan- en verkoop van de gronden.

Eisen
– Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau op het gebied van Juridisch of Bouwkunde;
– Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in de aan- en verkoop van natuurgronden en/of sportveldgronden;
– Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als zelfstandig projectleider/jurist in de aan- en verkoop van gronden;
– Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke stukken, zoals college- en raadsvoorstellen/besluiten en raadsinformatiebrieven;
– Aantoonbare werkervaring met complexe juridische vraagstukken en conflicten en het schrijven van beleid.

Competenties
– Je hebt kennis van de relevante wet- en regelgeving;
– Je hebt gedegen kennis van het instrumentarium voor wat betreft grondzaken;
– Je communiceert open, helder en bondig;
– Je bent resultaatgericht en je hebt overtuigingskracht;
– Je werkt graag samen;
– Je neemt graag initiatief en bent oplossingsgericht;
– Je bent omgevingsbewust: goed op de hoogte van (in- en externe) ontwikkelingen en van wat er leeft bij alle belanghebbenden;
– Je kunt uitstekend plannen en organiseren;
– Je hebt gevoel voor bestuurlijke en politieke besluitvormingsprocessen.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Projectleider / Jurist Grondtransactie