Projectleider netcongestie

HBO
Regio Arnhem
32
Ruimtelijk Domein

Over de opdracht

Opdracht:
Uitvoering van de opdracht vindt plaats in afstemming met de programmamanager duurzaamheid.

Als gemeente werken met de Taskforce netcongestie aan het in kaart brengen van de impact van netcongestie op geplande ontwikkelingen en de structurele borging van de aanpak in de organisatie. Als projectleider ben jij hét aanspreekpunt als het gaat om netcongestie. Je denkt mee op strategisch niveau als het gaat om het inbedden van netcongestie in het maken van keuzes en afwegingen binnen de organisatie en ontwikkelt hiervoor een werkwijze. 

 

Verantwoordelijkheden:

– Je staat aan de lat voor inhoudelijke verkenningen. Hierbij bied je inzicht in de ruimtelijke, juridische, technische en financiële keuzes en consequenties. Dit doe je in afstemming met de taskforce en bijvoorbeeld de netbeheerder. Hiermee bied je kaders voor bestuurlijke en beleidsmatige keuzes.
– Je creëert en behoudt overzicht van alle projecten en je werkt aan een werkwijze voor prioritering van projecten (wat heeft voorrang als we moeten kiezen).
– Je biedt inzicht in ruimtelijke, juridische, technische en financiële keuzes en consequenties en bied op die manier kaders voor bestuurlijke en beleidsmatige keuzes wat betreft prioritering
– Je stuurt de Taskforce netcongestie aan, met daarin een vertegenwoordiging van relevante teams. 
– Je hebt nauwe afstemming met het lokale 'middenspanningsatelier', waar ruimtelijke keuzes worden gemaakt wat betreft de uitbreiding van het middenspanningsnetwerk
– Je bent verantwoordelijk voor het behandelen van vragen uit de organisatie over netcongestie en adviseert projectleiders over de impact van netcongestie en mogelijke alternatieve oplossingen.
Ondersteunen bij voorbereiding bestuurlijke besluitvorming.
– Je vertegenwoordigt de gemeente bij de RES (regionale energiestrategie) Foodvalley werkgroep netcongestie.

Eisen:
– De kandidaat die wordt geselecteerd, wordt gevraagd een VOG te overleggen.
– Afgeronde relevante HBO-/WO-opleiding (op cv aantoonbaar).
– Minimaal 3 jaar ervaring binnen overheidsorganisaties, in de rol van projectleider of coördinator (op cv aantoonbaar).
– Minimaal 2 jaar aantoonbare relevante werkervaring in de energiesector (op cv aantoonbaar).
– Motivatiebrief en cv: motivatiebrief met daarin: -toelichting op kennis en ervaring (hoe wordt aan de eisen voldaan); -waarom deze persoon op deze opdracht op deze plek.

Wensen:
– Ervaring als projectleider netcongestie.
– Kennis van en ervaring met netcongestie (op cv aantoonbaar).
– Minimaal 5 jaar ervaring in een rol als projectleider of coördinator binnen een overheidsinstelling.
 

Gewenste competenties:

  • Strategisch denken en in staat te schakele op tactisch niveau;
  • Ontwerpen van werkwijzen en processen
  • Communicatieve vaardigheden op verschillende niveaus;
  • Gestructureerd en verbindend.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Projectleider netcongestie