Projectmanager gebiedsontwikkeling bedrijventerreinen

HBO
Regio Leiden
20
Ruimtelijk Domein

Over de opdracht

Opdracht
Als projectmanager gebiedsontwikkeling werk je aan boeiende opdrachten binnen de gemeente. De projecten zijn uitdagend en afwisselend. Je werkt primair aan het realiseren van de ontwikkeling van onze bedrijventerreinen. Denk aan de ontwikkeling van onze bedrijventerreinen Steekterpoort en Hoorn West & Prinsenschouw fase 2.  Denk aan de ontwikkeling van bijvoorbeeld onze bedrijventerreinen Steekterpoort en Hoorn West & Prinsenschouw fase 2. In deze rol ben jij sterk in het voeren van onderhandelingen, het aansturen van projectteams en neem je de leiding om het projectresultaat te bereiken. Daarnaast heb je ervaring met het vertalen van politiek-bestuurlijke uitgangspunten naar projecten en (deel-) resultaten. Je bewaakt de voortgang, het budget, de kwaliteit en de informatievoorziening van het project. Communicatie en participatie met bewoners en belanghebbenden zijn eveneens belangrijke onderdelen binnen deze rol.
 
Taken en verantwoordelijkheden:
  • Integraal voorbereiden, aansturen en uitvoeren van verschillende projecten binnen Alphen aan den Rijn
  • Bewaken van de projectkaders binnen een politiek bestuurlijke omgeving
Vereisten:
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Afgeronde opleiding Projectmanagement (met diploma/certificaat);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente;
Wensen:
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling; 
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling; 
  • Afgeronde opleiding op WO niveau; 
  • Korte beschrijving eigen rol in drie projecten met de ontwikkeling, aanleg en uitgifte van bedrijventerreinen met een MKB-profiel of grootschaliger. 
Competenties
  • Omgevingsbewustzijn: je bent alert op relevante in- en externe ontwikkelingen en bent in staat deze te vertalen naar de praktijk.
  • Regisseren: je bent in staat duurzame samenwerkingsverbanden en verbinding te creëren tussen verschillende partijen en belangen.
  • Durf: je toont lef en bent niet bang verantwoorde risico's te nemen om een doel te bereiken.
  • Enthousiasmeren: je krijgt door een positieve instelling partijen mee en weet het belang en effect van een onderwerp over te brengen.
  • Onderhandelen: je behartigt de belangen van de gemeente in onderhandelingssituaties.
  • Resultaatgerichtheid: je bent in staat concrete resultaten te boeken met je netwerkactiviteiten en werkt hier doelgericht en vasthoudend naar toe.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Projectmanager gebiedsontwikkeling bedrijventerreinen