Regisseur Planning en Control

WO
Leeuwarden
24
Financiën

Over de opdracht

Waar kom je te werken?

De vakgroep Control, Financiën en Inkoop (CFI) bestaat uit ruim 40 bevlogen en deskundige medewerkers. Bij Control (14 medewerkers) zijn we op zoek naar een regisseur Planning & Control (hierna P&C). In deze functie werk je nauw samen met de twee adviseurs P&C, de vijf controllers, de concern-controller (onafhankelijk buiten de vakgroep CFI gepositioneerd) en het management. 

Het doel van deze opdracht is dat je de totstandkoming  van de P&C producten (begroting en voortgangsrapportage-II) regisseert en coördineert.

Als regisseur Planning & Control krijg je de opdracht om:

  • het draaiboek van P&C voor de begroting en de voortgangsrapportage-II op te stellen, met daarin de planning per product (begroting en voortgangsrapportage).
  • de totstandkoming van de P&C producten te coördineren.
  • de kwaliteit en het proces van de P&C producten te waarborgen. Daarbij zorg je voor een goede aansluiting tussen ambtelijk en bestuurlijk proces.
  • een actieve rol te vervullen in het verder optimaliseren van de P&C-cyclus. Daarbij neem je een aanjagersrol in om alle betrokkenen te enthousiasmeren de deadlines te halen en inhoudelijk kwaliteit na te streven in de P&C producten.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.
  • De aangeboden kandidaat is minimaal in het bezit van een universitair-diploma op het gebied van bedrijfseconomie of bedrijfswetenschappen. Dit wordt tijdens de selectieprocedure gecontroleerd.
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie bij een overheidsinstantie, bij voorkeur bij een waterschap.
  • Aantoonbare kennis van BBV en BBVW.
  • Aantoonbare ervaring met systemen, methodieken, normen en richtlijnen op het gebied van coördinatie van planning & control producten (begroting, voortgangsrapportages) bij een overheidsinstantie, bij voorkeur bij een waterschap.

Wensen

  • Minimaal 7 jaar ervaring met een bestuurlijke omgeving bij een overheidsinstantie, bij voorkeur bij een waterschap.
  • Je bent een teamspeler, resultaat- en klantgericht en beschikt over goede contactuele, schriftelijke en sociale vaardigheden. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden om verbinding te leggen op alle niveaus (aansluiting tussen ambtelijk en bestuurlijk proces). Dit wordt tijdens het gesprek getoetst.
  • Je beschikt over een scherp analytisch vermogen.
  • Ervaring met het coördineren van de P&C producten begroting en voortgangsrapportage, bij voorkeur bij een waterschap.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 21 juni 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Regisseur Planning en Control