Senior archiefbewerker

HBO
Enschede
16
ICT

Over de opdracht

Voor een gemeente in het oosten van het land zijn wij op zoek naar  Begeleider collectiebeheerder en inventarisator Stadsarchief (8 tot 24 uur per week).

TEAM STADSARCHIEF  
Unieke collecties met historisch materiaal over onder meer families en bedrijven in de regio. Kilometers overheidsdocumenten ouder dan twintig jaar. Jij als collectiebeheerder Stadsarchief zorgt dat dit bijzondere erfgoed van twee gemeenten goed bewaard blijft. En samen met je 6 collega’s zoals een archivist en tientallen vrijwilligers ben je ervoor verantwoordelijk dat onze archieven en collecties nu en in de toekomst optimaal toegankelijk zijn voor iedereen, ook digitaal!

Wat ga je doen:
Wij zoeken een begeleider als ondersteuning van onze junior collectiebeheerder en inventarisator. Wij zoeken naar iemand die ervaring heeft in een Depot omgeving en deze junior kan ondersteunen met theoretische en praktische adviezen o.b.v. zijn/ haar ervaring. Het doel is om de nieuwe collega’s een vliegende start te geven, een soort training in de praktijk en on the job.

Dit mag in deeltijd, bijvoorbeeld 2 dagen in de week. Wij zoeken iemand met ervaring als collectiebeheerder met veel kennis over het maken van een beschrijvende inventaris.
Je bent de drijvende kracht en inhoudelijk deskundige achter het behoud en beheer van onze analoge archieven en collecties. 

Kortom; jij bent in alle opzichten de voortrekker in het beheer van archieven en collecties in de gemeentelijke archiefbewaarplaats. 

Eisen:

  • Minimaal hbo-niveau;
  • Het diploma Archivistiek A of B (of een gelijkwaardige opleiding), eventueel aangevuld met specialistische cursussen;
  • Ruime ervaring met informatiebeheer bij overheden;
  • Kennis van en ervaring met standaarden en technieken voor materieel beheer, intellectueel beheer en publiekspresentatie van archieven en collecties;
  • Je bent deskundig op het gebied van het bewerken, beheren en ontsluiten van analoge, digitale en hybride archieven en van digitale dienstverlening; 
  • Je hebt kennis van en ervaring met standaarden en technieken voor materieel beheer, intellectueel beheer en publiekspresentatie van archieven en collecties; 
  • Je hebt ervaring met informatiebeheer bij overheden; 
  • Je bent in staat om snel brede kennis van de aanwezige archieven en collecties eigen te maken; 
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het LEAN werken of continu verbeteren. 

Wensen:

  • Je kunt organiseren en plannen         
  • Je hebt aandacht voor details  
  • Je bent besluitvaardig  
  • Je bent vakgericht  
  • Je beschikt over inlevingsvermogen         
  • Je kan goed samenwerken  
  • Je bent politiek sensitief

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Senior archiefbewerker