Teamleider ICT

HBO
Regio Alkmaar
36
ICT

Over de opdracht

Voor een uitvoeringsorganisatie in Noord-Holland zijn wij op zoek naar een teamleider ICT.

Jij vervult als teamleider ICT een centrale rol en bent de drijvende kracht achter de continuïteit, ontwikkeling en optimalisatie van de organisatie brede ICT-voorzieningen. In een sterk veranderende context is het de uitdaging om een toekomstbestendige ICT-infrastructuur te realiseren om zo onze medewerkers maximaal te faciliteren in hun werk. Daarnaast werken we aan een meer wendbare en klantgerichte ICT afdeling, als partner voor de organisatie om de ambities van de organisatie waar te maken.

Jouw functie valt onder het MT Bedrijfsvoering. Als MT-lid werk je samen met de teamleider Informatiemanagement aan het integraal verbeteren van de ICT voorzieningen en dienstverlening aan onze interne klanten.

  • Je bent als Teamleider ICT verantwoordelijk voor een optimale dienstverlening aan onze klanten en leveranciers.
  • Je bent verantwoordelijk voor het systeembeheer, technische aspecten van informatiebeveiliging, bedrijfscontinuïteit en de Servicedesk ICT. 
  • Je stuurt en coacht het team ICT aan die bestaat uit medewerkers servicedesk en systeembeheerders.
  • Je stelt met het team resultaatafspraken vast en je monitort hierop.
  • Je zorgt voor een efficiënte en effectieve uitvoering van ICT projecten en -processen.
  • Je bent continue op zoek naar kansen voor verbetering en innovatie binnen het team en de organisatie.
  • Je ontwikkelt een visie op de ICT-infrastructuur en geeft een advies over een daarbij passende organisatie-inrichting.

Kandidaatomschrijving:

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt brede kennis van ICT procesmanagement, zoals ISM/ITIL.
  • Je hebt van kennis van de richtlijn NEN 7510 / ISO 27001
  • Je hebt communicatief sterk op verschillende niveaus binnen de organisatie.
  • Je neemt verantwoordelijkheid en je kunt schakelen op zowel operationeel, tactisch en strategisch niveau.

Eisen:

  • Minimaal 2 jaar ervaring als teamleider ICT.
  • Afgeronde HBO opleiding.
  • Verschrijf een vergelijkbare opdracht n.a.v. recente relevante ervaring en het behaalde resultaat.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Teamleider ICT