Teamleider jeugd

HBO
regio Putten
24
Sociaal Domein

Over de opdracht

Opdracht
 
Als teamleider geef je leiding aan Team Jeugd binnen Taakveld Sociaal. In jouw team werken professionals met verschillende expertises op het gebied van de Jeugdspectrum (Jeugdconsulenten, Leerrecht en leerlingenvervoer). Samen met het team zorg je voor integraliteit in de ondersteuning aan inwoners.  
Jij draagt de verantwoordelijkheid van personele en financiële taken en neemt leiding in de uitvoering van de planning- en control cyclus binnen jouw team.
Jij zet externe en interne ontwikkelingen om in acties voor jouw team, waarbij je jouw medewerkers actief betrekt in het proces. Als een verbindende leider, coach je jouw team in het nemen van verantwoordelijkheid, het benutten van hun talenten en het behalen van resultaten. Je werkt nauw samen met andere teams en draagt bij aan samenhangende adviezen en oplossingen.
Je bent bestuurlijk aanspreekpunt en adviseur (college en raad) op gebied van de Jeugdwet, wet Leerlingenvervoer en wet Leerrecht.
Je bent vertegenwoordiger van de gemeente Nijkerk in diverse ambtelijke overleggen in de regio Foodvalley.
Als teamleider in het sociale taakveld werk je nauw samen met collega-teamleiders, de concerndirecteur en adviseurs binnen de organisatie om gemeenschappelijke doelen te bereiken. Binnen het managementteam heerst een cultuur van samenwerking, open communicatie en het streven naar integrale resultaten. Het is een omgeving waarin ieders expertise wordt gewaardeerd en waar ruimte is voor creativiteit en innovatie.
 
Vereisten:
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende sociaal domein bij een gemeente;
  • Aantoonbare kennis over de jeugdwet;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
Wensen:
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende sociaal domein bij een gemeente 
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar ervaring met het leidinggeven aan jeugdconsulenten 
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van uitvoerende integraal teams in het sociaal domein in de afgelopen 10 jaar 
 
Competenties
  • Open, mensgerichte houding;
  • Communicatief vaardig;
  • Stressbestendig en verbindend;
  • Omgevingssensitief.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Teamleider jeugd