Teamleider Maatschappelijke Ontwikkeling

HBO
regio Apeldoorn
36
Sociaal Domein

Over de opdracht

Teamleider Maatschappelijke Ontwikkeling (36u)
 
Context
De opgaven waar we als gemeente Zwolle voor staan zijn complex en divers en raken vrijwel altijd de gemeentelijke inzet van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling. De veelvoud aan onderwerpen heeft geleid tot een toename van medewerkers die deze uitdagende vraagstukken moeten beantwoorden. Daarbij moeten deze medewerkers flexibel zijn om nieuwe vraagstukken snel te doorgronden en op te pakken in verbinding met de stad en andere afdelingen van de organisatie. Dit vergt integraal afstemmen, prioriteren en coördineren.
Om deze integrale afstemming en prioritering goed te kunnen managen is er sturende en coördinerende capaciteit nodig in de vorm van een tijdelijke teamleider. Vanwege ziekte en het vertrek van een van de teamleiders is er op korte termijn behoefte aan spoedige inhuur om het huidige management te versterken en om het teamleiderschap tijdelijk in te vullen. Daarbij zijn wij op zoek naar 1 teamleider welke volledig inzetbaar is voor 36 uur per week die samen met het afdelingshoofd en 1 interim teamleider het management van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling vormt.
 
Dit ga je doen
Voor de ruim veertig vaste krachten, de stagiairs/trainees en extern ingehuurde collega’s binnen de afdeling ben jij voor twee van de vier teams de betrokken mensenmanager. Elke professional in je span of support heeft in het functioneren of als persoon iets anders nodig. Jij kunt schakelen in je gedrag: zakelijk, invoelend, helder en als het moet direct en sturend op verandering die niet kan wachten. Voor al deze collega’s ben je een nieuwsgierige en aandachtige gesprekspartner, coach en
Voor de prestaties van de teams als geheel stel je voortdurend scherp op wat de afdeling en partners in de organisatie nodig hebben voor hún resultaat. Je bent niet de expert op de inhoud maar moet er voldoende van op de hoogte zijn om de vragen te kunnen stellen die de kwaliteit van adviezen en voorstellen verbetert.
Je werkt samen met het afdelingshoofd en de interim leidinggevende en de afdeling zelf verder aan de doorontwikkeling van de afdeling en ook aan het profiel van de functie van teamleider om deze rond het einde van het jaar vast in te kunnen gaan vullen. Daarbij is een scherpe organisatorische blik en expertise binnen het Sociaal Domein en haar ontwikkelingen benodigd om deze rol van tijdelijk teamleider goed te kunnen vervullen.
 
Dit ben jij
Je hebt ruimte ervaring met leidinggeven binnen het Sociaal Domein, bij voorkeur op het gebied van zowel beleid tot uitvoering (WMO, Jeugd, Participatie, inburgering, Gezondheid, IZA en GALA, werk & inkomen). Daarnaast beschik je over ruime ervaring op het gebied van organisatieontwikkeling binnen het Sociaal Domein. Het samenwerken met, en tussen beleid en uitvoering, ondernemingsraad, participatieraad en ketenpartners is voor jou bekend terrein. Je hebt ruime bestuurlijke en advies- en managementervaring bij zowel gemeenten en samenwerkingsverbanden.
 
Competenties
• Resultaatgerichtheid
• Samenwerken
• Bestuurlijk sensitief
• Visie & strategie
• Coaching
• bedrijfsvoering
 
Eisen:
  • Op CV aantoonbare minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Op CV aantoonbaar minimaal 10 jaar ervaring in een leidinggevende functie bij een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende binnen Sociaal Domein
Wensen:
  • Zeer ruime ervaring als leidinggevende binnen Sociaal Domein
  • Je hebt ruimte ervaring met leidinggeven binnen het Sociaal Domein, bij voorkeur op het gebied van zowel beleid tot uitvoering (WMO, Jeugd, Participatie, inburgering, Gezondheid, IZA en GALA, werk & inkomen).
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van organisatieontwikkeling binnen Sociaal Domein.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar bestuurlijk en advies- en managementervaring bij zowel gemeenten en samenwerkingsverbanden

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Teamleider Maatschappelijke Ontwikkeling