Vergunningverlener agrarisch

HBO
Veendam
36
Ruimtelijk Domein

Over de opdracht

Voor de Omgevingsdienst Groningen zijn wij op zoek naar een vergunningverlener agrarisch (vaste functie, 32-36 uur).

Als vergunningverlener agrarisch bewaak je de kwaliteit van de leefomgeving. Samen met collega's zie je erop toe dat negatieve effecten van agrarische bedrijven op het milieu worden geminimaliseerd. Je bent verantwoordelijk voor het hele proces van vergunningverlening: van regie tot contact met bedrijven en andere overheidsorganisaties. Je toetst de ontvankelijkheid van het milieudeel van meldingen en (meervoudige) aanvragen voor agrarische bedrijven.

  • Je adviseert over en/of stelt besluiten op in relatie tot het verlenen, weigeren of intrekken van het milieudeel van omgevingsvergunningen. 
  • Je handelt meldingen in het kader van het Besluit activiteiten leefomgeving en het Omgevingsplan af. Dit doe je op basis van representatieve meetgegevens, onderbouwde berekeningen of een risicoanalyse en het opstellen van maatwerkvoorschriften en instemmende beschikkingen.
  • Je signaleert tijdig welke milieuspecialisten en/of juristen moeten worden ingeschakeld. Je beoordeelt hun bijdragen op relevantie, toepasbaarheid en benodigde diepgang. 
  • Je coördineert de uitvoering en bewaakt de planning van wettelijke procedures.

Wat biedt de Omgevingsdienst Groningen jou?

Je maakt deel uit van het team Vergunningverlening Milieu dat bestaat uit ongeveer 25 enthousiaste professionals. Onze werksfeer is informeel; we helpen elkaar graag en de lijnen zijn kort. Door flexibele werktijden kun je thuiswerken combineren met samenwerken op kantoor. En natuurlijk denken we ook aan ontwikkeling. We bieden we je volop mogelijkheden om je kennis op peil te houden en te ontwikkelen. 

  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Het salaris (afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring) is gebaseerd op schaal 10 van de Cao SGO met een bruto maandsalaris van minimaal € 3.558,- en maximaal € 5.247,-
  • Bovenop je salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het kopen van vakantiedagen, het aanschaffen van een fiets of het uitruilen van woon-werkkilometers.

Wie ben jij?

Werken aan de duurzame ontwikkeling van een hele regio, dát is wat jou drijft.

  • Je bent in staat om belangen en risico's van verschillende kanten te bekijken.
  • Je weet onderwerpen overtuigend en in begrijpelijk taal te verwoorden, zowel schriftelijk als mondeling. Daarbij komt je politieke sensitiviteit goed van pas.
  • Je beschikt over een relevante hbo-opleiding (bij voorkeur richting Milieukunde of Proces-/Chemische technologie of Agrarisch) en relevante werkervaring.
  • Daarnaast heb je actuele kennis van wet- en regelgeving op het vlak van Awb, Wabo, Activiteitenbesluit, diverse milieuaspecten en de ontwikkelingen rond de Omgevingswet.

Omgevingsdienst Groningen

Als omgevingsdienst zorgen we in de regio Groningen voor de toepassing en de naleving van de milieuwet- en regelgeving. Dit doen we door het verlenen van vergunningen, het houden van toezicht en handhaving als dat nodig is. Ook geven wij specialistisch advies. Met ons werk hebben wij impact op thema’s die dagelijks in de krant staan, zoals stikstof, energie, lucht en geluid. Ons werk doen we in opdracht van de Groninger Gemeenten en de provincie Groningen, veelal in samenwerking met regionale en landelijke partners.

Werken bij de Omgevingsdienst Groningen betekent werken bij een organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want we hebben te maken met een sterk veranderende omgeving waarin volop wordt geïnvesteerd en het milieu steeds meer aandacht krijgt. Denk bijvoorbeeld aan vraagstukken over de bouw van windmolens en de inzet van waterstof. Maar ook aan het stikstofdossier en de beperking van uitstoot van zeer zorgwekkende stoffen. 

Onze collega’s hebben oog voor alle belangen en moeten daarin continu de juiste afweging maken. In alles wat wij doen dragen we bij aan een veilige en schone leefomgeving. Dat is onze missie. En hier werken we met ruim 250 professionals hard aan.

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Vergunningverlener agrarisch