Woo Coördinator

HBO
Cuijk
36
Juridische Zaken

Over de opdracht

Voor een gemeente in de provincie Noord Brabant zijn wij op zoek naar een Woo coördinator. 

Gewenste situatie
Vanwege de uitbreiding van de Woo werkzaamheden in verband met de verplichting om meer publieke informatie actief openbaar te maken is extra capaciteit nodig binnen het team Juridische Zaken en belastingen, te weten binnen het cluster Juridische zaken. Uit de uitgevoerde impactanalyse door Vellekoop en Meesters en het door hen opgestelde implementatieplan blijkt dat binnen de organisatie de behoefte bestaat dat de regievoering van het Woo-proces centraal komt te liggen bij het cluster Juridische Zaken. De Woo-coördinator dient een belangrijke rol te spelen bij de inrichting van de centrale Woo-afdoening, hiernaast dient de coördinator ook zelfstandig taken uit te voeren als juridisch medewerker en het zelf afhandelen van Woo- verzoeken.

Huidige situatie
Op dit moment hanteren wij een gedecentraliseerd proces voor de afhandeling van Woo-verzoeken. Het cluster Juridische zaken beoordeelt of het om een Woo-verzoek gaat en coördineert de behandeling van de aanvraag. De vakafdelingen handelen zelf het verzoek zowel inhoudelijk (juridisch) als administratief (anonimiseren) af. Er gaat veel tijd zitten in raadpleging en overleg. Bovendien ontbreekt veelal de specifieke kennis op de vakafdeling. Ook is er geen uniforme aanpak in de afhandeling. De kwaliteit van de inhoudelijk juridische toetsing en de administratieve afdoening wisselt. Het gevolg is een risico op onjuistheden en datalekken. Centraliseren is dan ook dringend gewenst. Daarnaast zullen er in het kader van actieve openbaarmaking veel werkzaamheden bijkomen op het gebied van de Woo. Op dit moment loopt er een traject voor implementatie voor een aantal nieuwe informatiewetten, waarvan de verdere uitwerking van het Woo proces in is opgenomen.

Eisen
We zoeken een HBO-jurist die in staat is zelfstandig de Woo-verzoeken af te handelen en de regie te voeren.
Verder heb je:
– Minimaal een afgeronde HBO juridische opleiding;
– In de afgelopen drie jaren ervaring opgedaan met de Wob/Woo
– Ervaring met projectmatig werken;
– Je bent in staat zelfstandig te werken en regie te voeren.
 

Het sollicitatieproces

Leuk dat je interesse hebt! Na jouw sollicitatie, zullen we binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen voor een eerste kennismaking.

Tijdens deze eerste kennismaking verkennen we samen de vacature en de match met jouw achtergrond en ambities.

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Tijdens dit gesprek bespreken we ons arbeidsvoorwaardelijke bod en komen we tot een feitelijke arbeidsovereenkomst.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Heb je nog vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de ‘Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein’. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar sollicitaties@hetpubliekedomein.nl en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

Via deze link kun je de contactgegevens van onze recruiters vinden en als je dat prettig vindt, direct communiceren via onze chat. We helpen je graag verder!

Solliciteer direct voor

Woo Coördinator